دکوراسیون داخلی بیمارستان اِم.اِی.دی.آی MADI
طراحی دکوراسیون داخلی یک بیمارستان تخصصی کتف و شانه در شهر سئول در کره جنوبی، پروژه جالب دیگری بود که گروه لوکتیو تراین از خود به جای گذاشتند.
مساحت 3200 متر مربعی این بیمارستان در دست طراحی و بازسازی قرار گرفت؛ در حالی که گوناگونی بخش های مختلف و کاربری های خاص این مکان، از جمله اتاق عمل، اتاق فیزیوتراپی و غیره، محدودیت های برای معماری داخلی ایجاب می کند و اجازه ی طراحی دکوراسیون داخلی خارج از عرف را به طراحان نمی دهد. با توجه به قیمت بالای زمین در سئول، در طراحی این ساختمان یازده طبقه، نهایت تلاش برای استفاده ی بهینه از فضاها به عمل آمده و تا حد ممکن از فضاها استفاده شده است. طراحی با الهام از مفهوم مفصل ایجاد شده و با به کارگیری متریال چوب و نورپردازی های متنوع و گاهی غیر متعارف، فضای دکوراسیون داخلی جذابی ایجاد شده که این امر قطعا به شادابی روحی و سلامت جسمی بیماران کمک خواهد کرد. در واقع بیمار در بدو ورود به این فضای متفاوت، کمتر به یاد فضاهای معمول بیمارستانی می افتد و ذهن او از تصورهای رایج و نا امید کننده دور خواهد شد، که این نکته از نقاط قوت طراحی دکوراسیون حرفه ای این مرکز معالجه و درمان است.
منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت
موضوع :
برچسب ها :
,
امتیاز : 3 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در 1 مرداد 1395ساعت 20:49 توسط دکورا | تعداد بازديد : 112 |
|
گروه معماران " انجمن دیوار چین " خانه ای را طراحی کرده اند که نسبت به تعامل رابطه ی فضای درون – بیرون رویکردی کاملا متضاد داشت. دکوراسیون منزل «خانه ی سوئیت کیس» به معنی چمدان که گری چانگ، بنیان گذار موسسه معماری و طراحی صنعتی اِج دیزاین (EDGE Design)، در سال 2002 در هنگ کنگ طراحی و دکوراسیون داخلی کرد به جای اینکه در تعامل با فضای باز باشد، مانند یک عنصر پنهانی و مرموز با فضای زیرِ زمین در ارتباط است. این خانه ای ست که به اصطلاح باید کشف و رمزگشایی شود و مانند هر خانه ی دیگری تمام زوایا و جزئیات نما و فضای درونی و دکوراسیون داخلی خود را به راحتی بروز نمی دهد. درهای بزرگ این خانه در کف قرار دارند و رو به فضاهای وسیع غذاخوری، حمام و انبار باز می شوند.
مانند یک جعبه ی جواهرات یا صندوق مهمی که برای پنهان نگه داشتن وسایل ارزشمند استفاده می شود، این خانه و دکوراسیون داخلی آن نیز لایه های پنهانی زیادی دارد که باید با صرف زمان و دقت زیاد آنها را پیدا کرد. گری چانگ با ایجاد فضایی رمزآلود، با ایجاد سانسورهای بصری و در خفا قرار دادن ها سعی در خلق ایجاد فضایی خیال انگیز و دکوراسیون منزل رویایی نموده است.
خانه ی چوبی سوئیت کِیس با الوارهای طویل و مستحکم خود، مقیاس و ارگونومی انسانی را لحاظ کرده و خارج از آن هیچ عاملی وجود ندارد که به دید بصری یا حسی ِ کاربر از عمق و وسعت فضا کمک کند. تنها همین خانه است که دیده و احساس می شود، با اتاق هایی که مانند حفره هایی مدفون در زیرِ زمین هستند، از بیرون اصلا دیده نمی شوند و متقابلا به بیرون هم دید ندارند. بنایی که با چنین ایده خلاقانه ای طراحی و ساخته شده و تا حدی یادآور بازیگوشی های بچه گانه و میل به سرکشی در اطراف و کشف گوشه های پنهان خانه ها است، از طرفی شبیه به سلول و از منظر دیگر (به علت نحوه ی باز شدن در اصلی ورود به خانه که در کف قرار دارد و پلکان کرکره ای آن) شبیه به اتاق های زیر شیروانی ست که همیشه محلی منزوی و رمزآلود بوده است.
همیشه ایجاد دکوراسیون منزل با فضایی گرم و کنجی صمیمی در قسمتی از فضای نیمه عمومی خانه های بزرگی که معمولا افراد زیادی در آنجا رفت و آمد می کنند یکی از دغدغه های طراح داخلی است که اگر رعایت نشود به راحتی می تواند خانه را تبدیل به محیطی سرد و بی روح کند. حال همین استراتژی در خانه ای به مساحت تنها 75 متر مربع به کار رفته است. آتلیه باؤ-واؤ که در سال 1992 و در توکیو ژاپن تاسیس شد و به نگرش انتزاعی و خلق نامتعارف فضاها معروف است، در پروژه خانه ی جی.اِی.ای (GAE) دست به ابتکار جالبی زد. در قسمت مرکزی این خانه که در سال 2003 برای آکیرا و میوکو ناگِی طراحی و دکوراسیون شد، اتاق کار و مطالعه قرار دارد اما محدوده ی این فضا در کف خانه به عمق فرو رفته، گویا در حال غرق شدن و پایین رفتن است؛ فضایی عالی برای آکیرای روزنامه نگار که هم کنج خلوت خود را برای تمرکز و خوب نوشتن در اختیار داشته باشد و هم وجود همسرش را در نزدیکی خود احساس کند.
دکوراسیون داخلی این فضا با دیوارهای این بخش از خانه، که مانند گودالی در عمق زمین فرو رفته و فاقد سقف است، با قفسه هایی انبوه از کتاب و مجلات پوشیده شده است: هم کتابخانه است و هم دفتر کار. مدیران جوان آتلیه، یوشیهارو تسوکاموتو و مومویو کایجیما، این خانه را به عنوان جرئی از سری پروژه های خود، که عنوان “Pet Architecture” را به آنها داده اند، در شهر پر ازدحام توکیو ساخته اند که در همه ی آنها، مانند خانه ی جی.اِی.ای ، فضاهای کوچکی در دکوراسیون داخلی ساختمان وجود دارد که به علت کمبود جا ، بسیار کاربردی ست و به علاوه، مصداق همان محو شدن تدریجی مرزها و ادغام فضاها در دنیای امروزی هم هست. مزیت اصلی زندگی و کار در خانه هایی که با ایدئولوژی تفکیک/ادغام فضاها و دکوراسیون منزل ساخته شده اند، این است که هم تنهایی و سکوت لازم برای فعالیت و تمرکز کاری را در اختیار دارید و هم در کنار سایر اعضای خانواده به سر میبرید، هم در خانه هستید و هم محیط کار مطلوبتان را در نزدیکی خود دارید؛ در ضمن به شیوه ی خلاقانه ای هم از فضا حداکثر استفاده را کرده اید.
در بخش مقالات سایت میتوانید مقاله های مربوط به دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون اداری و بازسازی ساختمان را مطالعه نمائید. لطفا در صورت استفاده از مطالب، لینک سایت را به عنوان منبع درج نمائید.
منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت به نقل از مجله هنر معماری
موضوع :
برچسب ها :
,
امتیاز : 3 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در 7 خرداد 1395ساعت 2:58 توسط دکورا | تعداد بازديد : 138 |
|
Eric Kranzler Residence Redesign
Designed by: Brad Duning
اِریک کِرَنزلِر بازسازی ساختمان خود را که خانه ای در بوِرلی هیلز است را به برَد دانینگ سپرد تا نشاطی با حال و هوای خانه های نیمه ی قرن را به محل سکونت خود وارد کند.
با آنکه خانه ی کرنزلر که متعلق به دهه ی 1950 میلادی ست، مورد بازسازی و طراحی دوباره قرار گرفته اما همچنان حس کلاسیک و اصیل خود را دارد، طراحی نما ی ساختمان تغییر چندانی نکرده و این همان چیزی بود که کارفرما می خواست. دیوارهای سنگی منحنی به همراه وقفه های چوبی به رنگ قهوه ای مایل به قرمز، درهای لاکی و براق قرمز و بامی سفید الگوی قالب نمای ساختمان هستند. کرنزلر که یکی از موسسان شرکت مدیریت 360 می باشد و کارفرمایانش بازیگران و افراد مشهوری مانند توبی مک گوایر، کریستین دانست و جیمی فالون هستند، در سال 2006 خانه ای در این منطقه برای خود خرید و متذکر می شود که هیچ دستکاری و تغییر و یا بازسازی ساختمان در خانه اعمال نشده بود. او زیبایی این خانه ی لانه موشی و طبیعت و درختان اطرافش را تحسین می کرد و هر گوشه ی این خانه و دکوراسیون داخلی آن و تابش آفتاب را برای خود، مفرح و انرژی بخش می دید.
تنها موردی که احساس می کرد خانه به آن نیاز دارد، اعمال اندکی تغییرات در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل و بازسازی هایی بود که خانه ی دهه ی پنجاه را با حفظ اصالتش به خانه ای امروزی و گیرا تبدیل کند.
نام برد دانینگ در صدر لیست افرادی بود که کرنزلر مایل بود طراحی دکوراسیون داخلی خانه اش را به دست آنها بسپارد. این طراح پیش از این برای کارفرماهایی مثل سوفیا کاپولا، تام فورد، دمی مور و اشتون کوچر کار کرده بود و گرچه این دو نفر هرگز سابقه ی همکاری با یکدیگر را نداشتند، اما دانینگ به محض رویارویی با پروژه، تحت تاثیر حضور و کیفیت کلاسیک خانه ی کرنزلر قرار گرفت. آنها تصمیم گرفتند که طرح اصلی پلان خانه را دست نخورده رها کنند و با متریال های عالی، نازک کاری ها و اجرای حرفه ای جزئیات، به بازسازی دکور و تغییر دکوراسیون منزل و چیدمان های دکوراسیون داخلی بپردازند.
سنگفرش تازه ای که در کف راهروی ورودی و اتاق غذاخوری نصب شد، تا اتاق های نشیمن، آشپزخانه و حمام نیز راه پیدا کرد. برای تراسی که در اتاق خواب قرار داشت، از درهای کشویی شیشه ای استفاده شد تا ارتباط با بیرون ملموس تر باشد. حیاط مرکزی که تا پیش از بازسازی ساختمان ، یک فضای بتونی سرد و معمولی بود، با طراحی فضای سبز که شامل جانمایی گیاهان بامبو و یک چشمه ی مصنوعی میباشد به یک واحه ی مدرن در قلب این خانه بدل شد. استایل کاری دانینگ در طراحی فضاهای داخلی، به دور از آشفتگی و استفاده از تعداد اندکی المان پرصلابت و تندیس وار است؛ مانند مبل سِرپنتین (مانند مار) از ولادیمیر کاگان که در اتاق نشیمن گذاشته شده و دیواری منحنی از چوب گردو که یک فضای پذیرایی نوشیدنی ویک انبار در خود دارد و طراحی خود دانینگ می باشد.
طراحی دکوراسیون فضای بیرونی به شرکت آرت لونا محول شد. آنها که بر اساس میل اصلی کارفرما، سعی در حفظ حس اصیل خانه داشتند و در عین حال می خواستند که منظری امروزی و مدرن برای آن فراهم کنند، تعدادی فضای محصور ایجاد کردند که هر یک، به شیوه ای متفاوت آراسته شده و گیاهان و طراحی فضای سبز مخصوص به خود را دارد و با بقیه متفاوت است. در پایان روند بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون منزل و فضای بیرونی آن، این محل مسکونی به مکانی دلباز و وسیع با سازه هایی متمرکز بر سنگ و چوب و شیشه تبدیل شد که در میان این منطقه آرام و خوش آب و هوا، سرشار از آرامش و انرژی است.
منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت به نقل از مجله هنر معماری
موضوع :
برچسب ها :
,
امتیاز : 4 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در 20 ارديبهشت 1395ساعت 12:23 توسط دکورا | تعداد بازديد : 110 |
|
به دلیل فناوری جدید اطلاعات و روشهای نوین کار، امروزه شکل های سازماندهی متفاوتی در دکوراسیون داخلی فضای اداری به چشم میخورد: از اتاق های شخصی تا اتاق های بزرگ و دفاتر بزرگتر همچون پروژه گروه هلندی MVRDV که تقریبا تمام ساختمان را در بر می گیرد. چیدمان دکوراسیون بزرگترین قسمت دفتر کار، به خصوص موسسات بزرگ، بانک ها و مراکز بیمه، استاندارد هستند و مبلمان نیز از کاتولوگ های مرتبط اداری انتخاب می شود. باید افزود که مبلمان در ادارات با تأمل انتخاب شده اند. سرمایه گذاران نیز جای عمده اثر را می گیرند و ساخت محصولات را امکان پذیر می سازند که به واسطه ساختار قطعات و مبلمان، متوسط تقاضاهای استفاده کنندگان مورد توجه است.
این امر در موسسات اقتصاد نوین که در تمام نقاط دنیا گسترده شده است، متفاوت است: تغییرات مداومی که با نظم روز پیش می روند. اما محدودیت های اقتصادی در آثار جدید به خلاقیت در دکوراسیون اداری و طراحی داخلی ختم می شوند. راه حل های اصلی و اجرا شده توسط ابزار و وسایل ساده و اندک را می توان در ساختمان های قدیمی صنعتی و انبارهای سانفرانسیسکو، نیویورک و برلین شرقی پیدا کرد.
تنوع در رنگبندی نیز نسبت به جذابیت خام ساختمان های قدیمی یک کنتراست جذاب ایجاد می کند. در کنار راه اندازی اینترنت، فعالیت های دفاتر مهندسی، یا آژانس های ارتباطات به خاطر چیدمان و دکوراسیون داخلی سنتی که به وسیله ابزار ساده و مهندسی شکل میگیرد، مثل آژانس تبلیغاتی KMS در مونیخ، خیره کننده هستند. چیدمان جدید و مواد آن بیشتر از مصالحی مانند پشم و فولاد و بتن خام، کنتراستی بسیار چشمگیر با سالن نگهداری کامیون ها خلق می کند که در آغاز قرن بیستم بسیار ظریف بنا نهاده شده است.
"فرانک او گهری" یکی از چیدمان های بسیار خیره کننده و تماشایی اش را با ایجاد یکی از ساختارهای تشکیل یافته از بازتاب های فلزی که در محوطه به کار رفته است، برای مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی "دی جی بانک و پاریزه پلاتز" در برلین اجرا کرده است. افکت شگفت آور و موفق تری از ساخت بیرونی بنا، با نمای ساده سنگی روزنه دار اجازه کشف آنچه در درون وجود دارد را نمیدهد.
با مقالات و پروژه های دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون رستوران و فست فود ، دکوراسیون اداری و تجاری و ... با ما همراه باشید.
منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت
موضوع :
برچسب ها :
,
امتیاز : 3 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 14 ارديبهشت 1395ساعت 2:49 توسط دکورا | تعداد بازديد : 101 |
|
مطمئنا، رنگ آمیزی
دکوراسیون منزل و دکوراسیون داخلی هر اتاقی با رنگ قرمز پر طراوت و آبی آرام بخش كار موثری است. اما میتوان بدون رنگ آمیزی، بعضی رنگها را در یك اتاق به كار برد. و اگر یك رنگ به طور مناسبی استفاده شود، اتاق جلوهای خاص خواهد داشت.
انواع رنگ و تاثیر آنها در دکوراسیون منزل و دکوراسیون داخلی
1- مزیت رنگ مركبات
مخلوط رنگ زرد مركباتی و سبز متمایل به زرد، هویتی به دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن میافزاید و سبب شیك شدن آن میشود.
دلیل: دیوارهای سفید طربانگیز و كاناپه سفید رنگ یك پایه بیرنگ برای رنگهای تیره به شمار میروند. طرح متقارن یك رسمیت بهدکوراسیون داخلی اتاق نشیمن میبخشد. نصب یك كار هنری نیز برای تكمیل این رنگبندی نیز خالی از لطف نمیباشد.
2- تكمیل طرح و الگو در دکوراسیون منزل و دکوراسیون داخلی
این نیمكت گرم و نرم آشپزخانه تركیبی از عناصر سنتی از قبیل میز چوبی آنتیك و طرح خاصی مثل صندلیهای صورتی خوش رنگ و درخشان میباشد.
دلیل: استفاده این رنگ در یك گوشه اتاق، جلوهای خاص به دکوراسیون داخلی فضا میبخشد. برای پشتیها هم از همان رنگ نیمكت استفاده كنید. میزی كه از چوب بلوط ساخته شده است، حالتی سنتی دارد كه شگفتانگیز میباشد و چشم هر بینندهای را به خود جلب میكند.
3- استفاده از رنگ برای خلق هنر در دکوراسیون منزل
در یك اتاق با دیوارهای تیره رنگ، یک كار هنری ساده نقطه كانونی خوش منظری را دردکوراسیون داخلی ایجاد مینماید.
دلیل: به وسیله قابهای هنر میتوان رنگهایی را به كار برد. پارچههای سادهای مثل اینها میتوانند به طور گروهی به كار برده شوند. برای رنگ اضافهتر، از پشتیها و گلهای شاداب بهره بگیرید.
4- تركیب و هماهنگ سازی دکوراسیون منزل و دکوراسیون داخلی
كاغذ دیواری به همراه یك طرح فرشینه بزرگ به رنگمایههای گرم این اتاق نشیمن میافزاید.
دلیل: از كاغذ دیواری گرفته تا پردهها، همه رنگها شبیه به هم هستند، كه اتاق ظاهری رسمی پیدا میكند. انتخاب كاغذ دیواری با طرحی بزرگ، راهی ساده برای افزایش رنگ میباشد، بدون اینكه از لوازم جانبی خاصی دردکوراسیون داخلی استفاده شود.
5- ملموس بودن رنگ
زمانی كه اتاقی سفید یا آبی خاكستری باشد، احساس سردی به افراد دست میدهد، كه در صورت كاربرد رنگ نارنجی، گرمایی خاص به اتاق بخشیده میشود.
دلیل: رنگهایی همچون نارنجی، رنگهایی عالی و تند میباشند. رنگهای مكمل مثل نارنجی و آبی ظاهری دراماتیك و سنتی در دکوراسیون منزل و دکوراسیون داخلی ایجاد مینمایند. میتوان این رنگها را با استفاده از وسایل اضافی و جانبی به كار برد.
6- رنگ و الگوها
رنگ به اشكال مختلف در این اتاق خواب استفاده شده است. از یك كاغذ دیواری گرافیكی و فرش گرفته تا ملافههای كتانی شیك، به هر حال ویبرافون نارنجی یا زرد رنگ این اتاق شیك میباشد.
دلیل: از آنجا كه دیوار و فرش این اتاق طرحی گرم دارد، لوازم فرعی یكپارچه باعث ایجاد آرامش میشوند. كاغذ دیواری دارای رنگ تند و مهیج میباشد. برای شاد كردن رنگ تند، یك روتختی و آباژور سفید مثمرثمر میباشد و آرامشی خاص میبخشد.
7- رنگ مایههای پر طراوت
قرمز، نارنجی و آبی در این فرش سبز رنگ، همه سایهرنگها را در این اتاق پذیرایی سنتی و زیبا گردآوری كردهاند.
دلیل: فرش باعث مشخص شدن زیبایی همه عناصر رنگی داخل اتاق میشود. برای افزایش رنگ غیر منتظره به اتاق، روكشهای آبی صندلیها و چوبهای قرمز رنگ استفاده شدهاند.
8- رنگها صحبت میكنند
در تمام این اتاقهای سفید رنگ، صورتی و نارنجی فضایی شاد را ایجاد میكنند.
دلیل: رنگهای مكمل گرم در مقابل مبلمان و دیوارهای سفید جلب توجه میكنند. یك كرباس صورتی رنگ نیز در این اتاق استفاده شده است. تقارن نیز به وضوح در دکوراسیون داخلی این اتاق دیده میشود.
9- مقادیر كم رنگ
سبز مایل به زرد به همراه لوازم و دیوارهای قهوهای شكلاتی طراوتی خاص بهدکوراسیون داخلی این اتاق خواب بخشیده است.
دلیل: زردی روتختی، پرده و پشتیها نمایی پیچیده ایجاد نموده است. تنها مقادیری از رنگ میتوانند جلوهای بدیع ایجاد نمایند. و نیز روكش تخت سفید رنگ با دیوارهای قهوهای رنگ هماهنگ شده است.
10- طرحها و رنگها
رنگ مایههای آبی روشن، پایه و اساس این اتاق خواب هستند، اما بافتهای جالبی مثل پردههای بافته شده، لحاف دوخته شده، شیوهای فریبنده در دکوراسیون داخلی ایجاد نمودهاند.
دلیل: پردههایی كه پشت پنجره نصب شدهاند، باعث گرم شدن اتاق خواب به طور طبیعی میشوند. تختخواب ساده است، اما روتختی آن جالب است. پشتیهای راه راه ساده همراه با دگمههای آن جلوهای خاص دارند. روتختی نارنجی رنگ و گلدان لاله نیز فضایی با دکوراسیون داخلی دلنشین ایجاد نمودهاند
موضوع :
برچسب ها :
,
امتیاز : 3 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در 6 ارديبهشت 1395ساعت 12:19 توسط دکورا | تعداد بازديد : 889 |
|
فضاهای منعطف در دکوراسیون منزل
بِن ون بِرِکل و کارولین بُس در استودیو یو.اِن در آمستردام هلند قابلیت ادغام فضای کاری در قسمتی از فضای مسکونی و
دکوراسیون منزل را به عنوان مزیت بزرگی در زندگی مدرن و کمرنگ شدن مرزها را به عنوان یک اصل از زندگی و کار اجتماعی در معماری پست مدرن می شناسند. طراحی خانه ی «موبیوس» که در سال 1998 در حومه شهر اوترِخت بنا شد، مانند خانه ی GAE، بر این اساس بود که محلی برای زندگی و کار باشد؛ هم خانه ای گرم و صمیمی باشد و هم فضایی آرام با
دکوراسیون داخلی مناسب برای تمرکز و کار در آن تعبیه شود. کلیت فضاهای منعطف نیز بر همین اصل کمرنگ شدن مرزها و تلفیق یا ادغام کاربری ها استوار است.
فضاهایی که برای کاربری های مختلف تعیین می شوند، صرفا اتاق های محصوری نیستند که با بستن درها رابطه ی آنها با سایر افراد و اتاق ها قطع شود، بلکه ساختار هندسی اتاق ها و طراحی داخلی فضاها مانند حلقه ی موبیوس (یک مدل ریاضیاتی با یک گوشه و یک حاشیه، که در هم پیچیده شده اند) از هم جدا نیستند و حلقه ی بسته ای را ساخته اند که حس سیال بودن و پویایی را القا میکند. در این خانه قراردادهای رایج در مورد موقعیت و مصالحی که در ساخت خانه و دکوراسیون منزل به کار می رود، تحریف شده اند و همه چیز به نظر برعکس و غیر معمول می آید؛ دیوارهای شفاف، شیشه ای هستند، سقف از پارکتی ست که برای کف خانه ها به کار می رود و مبلمانی که از بتن ساخته شده اند (میز)، در تقابل با سایر متریال های به نسبت سبک و ساده تر، مانند لنگری سنگین به نظر می رسند که خانه را محکم به پایین می کشند.
در تفکر قرن بیست و یکم، ایده ی تداخل فضاهای داخلی و سیال بودن تردد در آنها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. طرح خانه ی موبیوس به شکلی است که معماری باروک و فضاهای آن دوره را به یاد می آورد و به طور اجتناب ناپذیری به سرعت با آن قیاس می شود. البته زیبایی شناسی باروک قرن شانزدهم به گونه ای بود که هماهنگی و اتحاد را در پیچیدگی پویا و جهت گیری های نامتعارف جستجو میکرد نه در جابجایی نامتعارف کاربری ها. در خانه هایی که در اواخر قرن بیستم ساخته می شدند، وُید و فضاهای وسیع بلا استفاده ی زیادی در طراحی داخلی منزل وجود داشت. معمار لس آنجلسی، اریک اوؤن موس، طی سی سال فعالیت در زمینه معماری به این موضوع پرداخته است که یک معمار و یک طراح داخلی چگونه می تواند تجربه و حس حضور در یک فضای مسکونی را بهبود ببخشد. در خانه ی لاؤسِن-وِستِن که او در سال 2003 طراحی کرد، با وجود اینکه انتهای پل فلزی به هیچ مکان مشخصی نمی رسد و اتاق های دفُرمه ی خانه، تنها اشکال هندسی در هم ادغام شده ای از مخروط و استوانه و مکعب هستند، اما هر یک از اتاق ها بطور مستقل حس استقرار و ثبات را در خود دارد و این به دلیل هندسه ی دقیقی است که بر اساس محاسبات اقلیدسی در پلان خانه و نقشه ی اتاق ها رعایت شده است. آشپزخانه در زیر طاق بلند قوسی شکل، مانند شومینه ی بسیار بزرگی است که در هزارتوی پلکان محاط شده و سطوح شیبدار به اتاق های خواب و حمام هایی منتهی میشوند که با دیوارهای اُریب، مانند اتاق های زیر شیروانی به نظر می رسند.
ساختارشکنی ها و قطعات و سطوح به ظاهر متلاشی شده ای که در طراحی خانه ی لاؤسِن-وِستِن مشاهده می شود، نه در نفی و فراموشی سنت، بلکه به عنوان عاملی برای بازبینی و تفکر دوباره در باب گذشته است. از نظر آنتونی ویدلر ِ تاریخ شناس که بررسی های دقیقی از دیدگاه تاریخی روی ویژگیهای انعطاف پذیری خانه های موس انجام داده است، فضاهایی که او طراحی میکند، تلفیقی از خمیدگی ها، پَرِش ها و تغییر جهت های غیر منتظره ایست که به رمانتیسیسم اوایل قرن نوزدهم اشاره دارد و هنرمند خالقش را در میان معماران سبک ارگانیک قرار میدهد. موس، فضای صمیمانه ی خانه ی مسکونی خود را در راستای خطی عمودی طراحی کرد...
این مطلب ادامه دارد...
منبع: مجله هنر معماری
موضوع :
برچسب ها :
,
امتیاز : 4 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در 30 فروردين 1395ساعت 10:16 توسط دکورا | تعداد بازديد : 115 |
|
به دلیل فناوری جدید اطلاعات و روشهای نوین کار، امروزه شکل های سازماندهی متفاوتی در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون داخلی فضای اداری به چشم میخورد: از اتاق های شخصی تا اتاق های بزرگ و دفاتر بزرگتر همچون پروژه گروه هلندی MVRDV که تقریبا تمام ساختمان را در بر می گیرد. چیدمان دکوراسیون بزرگترین قسمت دفتر کار، به خصوص موسسات بزرگ، بانک ها و مراکز بیمه، استاندارد هستند و مبلمان نیز از کاتولوگ های مرتبط اداری انتخاب می شود. باید افزود که مبلمان در ادارات با تأمل انتخاب شده اند. سرمایه گذاران نیز جای عمده اثر را می گیرند و ساخت محصولات را امکان پذیر می سازند که به واسطه ساختار قطعات و مبلمان، متوسط تقاضاهای استفاده کنندگان مورد توجه است.
این امر در موسسات اقتصاد نوین که در تمام نقاط دنیا گسترده شده است، متفاوت است: تغییرات مداومی که با نظم روز پیش می روند. اما محدودیت های اقتصادی در آثار جدید به خلاقیت در دکوراسیون اداری و طراحی داخلی ختم می شوند. راه حل های اصلی و اجرا شده توسط ابزار و وسایل ساده و اندک را می توان در ساختمان های قدیمی صنعتی و انبارهای سانفرانسیسکو، نیویورک و برلین شرقی پیدا کرد.
تنوع در رنگبندی نیز نسبت به جذابیت خام ساختمان های قدیمی یک کنتراست جذاب ایجاد می کند. در کنار راه اندازی اینترنت، فعالیت های دفاتر مهندسی، یا آژانس های ارتباطات به خاطر چیدمان و دکوراسیون داخلی سنتی که به وسیله ابزار ساده و مهندسی شکل میگیرد، مثل آژانس تبلیغاتی KMS در مونیخ، خیره کننده هستند. چیدمان جدید و مواد آن بیشتر از مصالحی مانند پشم و فولاد و بتن خام، کنتراستی بسیار چشمگیر با سالن نگهداری کامیون ها خلق می کند که در آغاز قرن بیستم بسیار ظریف بنا نهاده شده است.
"فرانک او گهری" یکی از چیدمان های بسیار خیره کننده و تماشایی اش را با ایجاد یکی از ساختارهای تشکیل یافته از بازتاب های فلزی که در محوطه به کار رفته است، برای مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی "دی جی بانک و پاریزه پلاتز" در برلین اجرا کرده است. افکت شگفت آور و موفق تری از ساخت بیرونی بنا، با نمای ساده سنگی روزنه دار اجازه کشف آنچه در درون وجود دارد را نمیدهد.
با مقالات و پروژه های دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون رستوران و فست فود ، دکوراسیون اداری و تجاری و ... با ما همراه باشید.
منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت
موضوع :
برچسب ها :
,
امتیاز : 3 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در 23 فروردين 1395ساعت 9:14 توسط دکورا | تعداد بازديد : 100 |
|
پنت هاوس تراي بکا
چيدمان مبلمان ، دکوراسيون داخلي و تبديل فضاي پنت هاوسي که در خيابان سنگفرش شده ي تراي بِکا قرار داشت به محيطي دلپذير و هنرمندانه، پروژه ي موفق ديگري بود که در کارنامه ي سوابق خواهران حريري ثبت شد. اين خانه ي دو طبقه، با مساحت 280 متر مربع، در سال 1930 در طبقه ي دوازدهم يک ساختمان مسکوني ساخته شده بود. اين پنت هاوس يک سکوي 50 متر مربعي در بام و يک پنجره ي نورگير در فضاي ورودي دارد و علاوه بر آن، نور زيادي هم از ساير پنجره هاي بزرگ آن به داخل اتاق ها تابيده مي شود.
هدف طراح دکوراسيون داخلي در اين پروژه تنها مبله کردن ساختمان با اصول صحيح دکوراسيون منزل و زيبايي شناسي مورد پسند کارفرماي هنردوست بود که مايل بود در محلي با پلان باز زندگي کند و ورودي رسمي آن، گوياي فضاي گالري مانند خانه باشد.
ورودي وسيع خانه با سه ديوار مجزا، پذيراي مهمانان و وارد شوندگان به خانه است. يک ديوار خاکستري تيره در مقابل آن قرار دارد که در پشت اين ديوار، فضاي آشپزخانه تعبيه شده است. تصوير بزرگي از عکاسي پيتر لِک تحت عنوان "جريان بي پايان" و نيمکتي تنديس وار از چوب قهوه اي سوخته با روکش چرمي، اولين اِلِمان هاي هنرمندانه اي است که در بدو ورود به خانه ديده مي شوند. در ايندکوراسيون منزل ، يک کمد شرقي، که متعلق به مجموعه ي صاحب خانه است، در مقابل ديوار کرم و دو مجسمه ي دو متري از مجموعه ي فيليپس، به سبک کارهاي جاکومتي، در مقابل ديوار سبز رنگ گذاشته شده است.
از ديگر خصوصيات اين طراحي دکوراسيون داخلي هنرمندانه اين است که در بالاي فضاي ورودي، يک پنجره ي نورگير ، نور و گرماي لطيفي را به داخل هدايت مي کند. پس از خوش آمد گويي اين آثار هنري زيبا، وارد فضاي نشيمن و پذيرايي مي شويم. تفکيک اين دو فضا به صورت بصري و حسي، با الياف، رنگ ها و متريال هايي است که در هر کدام از آنها استفاده شده و فضاي باشکوه و صميمانه اي در فضاي خانه ايجاد کرده است. مبل L شکل بزرگ در نشيمن روکشي پارچه اي دارد که به رنگ بنفش بادمجاني است و با چندين کوسن ابريشمي و رنگين تزئين شده است. يک مجسمه ي شيشه اي اثر جيمي هريس روي يک ميز قهوه خوري فندقي رنگ، که پوليش کرم خورده، گذاشته شده است. شومينه اي از سنگ مرمر در ديوار اصلي نشيمن و دو گلدان شيشه اي، که اينها نيز کار هريس هستند، روي طاقچه ي بزرگ و سنگيني از چوب گردو، در بالاي آن قرار گرفته است. در وراي دو پنجره ي بزرگ فرانسوي در طرفين شومينه، تراس را ميتوان ديد.
وجود تراس به وسعت اتاق نشيمن افزوده و دکوراسيون منزل را به فضاي بيرون از محيط بسته ي خانه با پوششي از تخته هاي چوبي در ديوارها و سکو کشيده است. طراحي فضاي سبز تراس شامل باغچه اي چمن کاري شده است که به گياهان بامبو، درخت تاک و گلهاي سرخ آراسته شده و کنج آرامش بخش و مقدسي را در ميان برج هاي بلند و هياهوي شهري نيويورک ايجاد کرده است. پلکاني که در دکوراسيون داخلي گالري ورودي پنت هاوس قرار دارد، مسير دسترسي به طبقه ي پايين و فضاهاي خصوصي خانواده است که شامل اتاق بزرگ صاحب خانه و متعلقات آن با مبلمان و کمدهاي سفيد لاکي، اتاق کودک و اتاق پيانو/نشيمن مي شود.
يک کتابخانه نيز در زير پلکان طراحي شده است. اتاق تلويزيون/خانواده، در طبقه ي بالاست و دو کاربري دارد: والدين، اوقات فراغت، و مهمانان، شب را در آنجا سپري مي کنند.
منبع: دکوراسيون داخلي شاه توت
منبع: مجله هنر معماري 26 به نقل از تيم طراحي حريري و حريري
موضوع :
برچسب ها :
,
امتیاز : 4 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در شنبه 11 ارديبهشت 1395ساعت 0:02 توسط دکورا | تعداد بازديد : 93 |
|
اين پروژه که در سال 2010 در طبقه سيزدهم يک ساختمان مسکوني (مشاع) در هارلم نيويرک اجرا شده ، شامل طراحي و بازسازي تراسي به ابعاد 5/5*9 متر (50 مترمربع) است. در ابتدا اين تنها يک تراس بود که از سه طرف به طول 4/1 متر ريل کشي شده، مانند ساير تراس هاي معمولي در اين ساختمان، کف آن نيز از بتن بود و چشم انداز فوق العاده اي به پارک مرکزي و افق شهر نيويورک داشت. قرار گرفتن اين تراس در نماي جنوبي باعث شده بود تا از گرما و نور زيادي بهره مند باشد اما ريل کشي کوتاه جانب غربي حريم و امنيت کافي را در مقابل تراس هاي مجاور فراهم نمي کرد.
خواهران حريري در طراحي دکوراسیون داخلی و بازسازياين تراس، از سنترال پارک و مضمون "حضور طبيعت در محيط شهري" الهام گرفتند. فرم ظاهري آن در ادامه ي سري کارهاي تجربي آنها با فرم هاي هندسه ي فراکتال (ساختاري که هر جزء آن به کلّش شباهت دارد)، شکسته ي شفاف و تاخورده است و مانند تمام المان ها و ترکيب بندي هاي فراکتال، هر قسمت صورتي از ساير بخش ها و طرح کلي است که در مقياس بزرگتر استعاره اي از اتصال به طبيعت و کيهان را بيان مي کند.
کف تراس با تخته هايي چوبي پوشيده شده و در بخش هايي اين مصالح با يک تاخوردگي به حالت ديوار عمود يا سقفي پوشاننده تغيير شکل داده اند. ديوارها به محلي براي نشستن تبديل مي شوند و جعبه هاي ابزار باغباني را درون خود نگه مي دارند. سيستم نورپردازي آن، در تشديد زيبايي هاي طرح، در طول شب اين محدوده را با نوري متمرکز و غير مستقيم روشن ميکند. تداوم و سياليت بين بخش هاي مختلف سازه، فضا و متريالي که در آن به کار رفته است، باعث شده تا فضاي تراس وسيع تر از آنچه هست، به نظر برسد. در فضاي دکوراسیون داخلی اين تراس مي توان در محلي سرپوشيده غذا خورد، در فضايي روباز از تابش آفتاب لذت برد و يا به ديوار تکيه کرد و از چشم انداز پارک و کلان شهر معروف دنيا لذت برد.
اگر از داخل اتاق نشيمن به تراس نگاه کنيد، به نظر مي آيد که فضايي بسيار بزرگ و دلباز باشد؛ يک اثر هنري که بازي ماهرانه ي نور و سايه در آن گريزي به سازه هاي شفاف و بلورين طبيعت است.
منبع: سايت دکوراسیون داخلی شاه توت
موضوع :
برچسب ها :
,
امتیاز : 4 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در شنبه 11 ارديبهشت 1395ساعت 0:04 توسط دکورا | تعداد بازديد : 89 |
|
انباري
. جعبه هاي سيگار، بيسكويت و... جاي مناسبي براي جمع آوري چيزهاي كوچك و عجيب و غريب است و به زیباتر شدن دکوراسیون داخلی خانه و یا دکوراسیون مغازه شما کمک می کند.
. شيشههاي مربا و سس را دور نيندازيد، برچسب روي آنها را بكنيد و آنها را تميز نماييد. ميخ ها و پيچ ها را درون آن بگذاريد.
. جا كم داريد؟ تاقچهِ كوچك كنار پنجره مي تواند جاي مناسبي براي وسايل باشد.
. سبدها و وسايلي را كه امكان دارد، از سقف آويزان كنيد.
دکوراسیون داخلی آشپزخانه و حمام
. وسايل زيباي آشپزخانه را پنهان نكنيد، ظروف و ليوان هايي را كه دوست داريد در سيني چوبي يا فلزي، گوشهاي از دکوراسیون داخلی آشپزخانه قرار دهيد.
. از قفسه هاي چوبي يا فلزي بر روي ديوار در دکوراسیون داخلی استفاده كنيد.
. روي ميز آشپزخانه را در دکوراسیون داخلی با دستمال سفرههاي زيبا تزيين كنيد.
. احتياجات روزمرهِ آشپزخانه را تا حد امكان درون يك سبد حصيري قرار دهيد. هم در دسترس است و هم مي تواند زيبا باشد.
. شيشهِ اسانس ليمو، پرتقال يا كاج را درون حمام و به عنوان دکوراسیون داخلی قرار دهيد.
. برای تزئین دکوراسیون داخلی حمام پنجرهِ حمام را با يك پرده توري كه نوارهاي تك رنگي داشته باشد تزيين نماييد. دو پرده براي حمام در نظر بگيريد: پردهِ زير پلاستيك و پردهِ رو به رنگ روشن يا سفيد باشد.
موضوع :
برچسب ها :
دکوراسیون داخلی,
دکوراسیون مغازه,
بازسازی ساختمان,
دکوراسیون منزل,
دکوراسیون اداری,
امتیاز : 4 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در پنجشنبه 29 آبان 1393ساعت 14:53 توسط دکورا | تعداد بازديد : 142 |
|